بررسی جوهر باقیمانده در کارتریج جوهرافشان HP با استفاده کامپیوتر

تاریخ مقاله: 1398/1/4

بررسی جوهر باقیمانده در کارتریج جوهرافشان HP با استفاده کامپیوتر

برای بررسی میزان جوهر در کارتریج جوهرافشان hp این امکان وجود دارد که علاوه بر نمایش میزان باقی مانده جوهر در کارتریج بر روی صفحه نمایش پرینتر و یا چاپ وضعیت کارتریج های موجود در دستگاه بر روی کاغذ حتی میتوان با استفاده یک راهگار ساده در کامپیوتر نیز میزان جوهر در کارتریج جوهرافشان HP را نیز مشاهده کرد

 

بررسی میزان جوهر درکارتریج جوهرافشان HP با استفاده از کامپیوتر های Windows یا Mac OS امکانپذیر است بنابراین با استفاده از مراحل و مراتب مشخص شده در زیر میتوانید از میزان جوهر باقی مانده در کارتریج hp اطلاع داشته تا در صورت لزوم یپش از از کار افتادن کامل دستگاه به دلیل خطای تمام شدن جوهر در پرینتر بتوانید نسبت به تهیه و خرید کارتریج جایگزین اقدام کنید.


 

بررسی میزان جوهر در کارتریج جوهرافشان hp در سیستم عامل ویندوز (Windows) 

1- در محیط ویندوز مدل پرینتر خود را جستجو کرده و سپس در لیست نمایش داده شده بر روی نام پرینتر کلیک کنید.

2- وارد نرم افزار HP Solution Center شوید.

3- گزینه Settings را انتخاب کرده و سپس در قسمت پایین ئر بخش Printer Settings گزینه Printer Toolbox را انتخاب و آن را اجرا کنید.

4- با کلیک روی گزینه Estimated Ink Levels میتوانید میزان جوهر باقی مانده در کارتریج جوهرافشان hp را روی کامپیوتر مشاهده کنید.

بررسی میزان جوهر در کارتریج جوهرافشان hp در سیستم عامل ویندوز (Windows)

 

تصویر کلی از نمایش میزان جوهر در کارتریج جوهرافشان hp با استفاده کامپیوتر


5- اگر سطح جوهر یک یا چند رنگ از کارتریج ها را پایینتر از سطح استاندارد مشاهده کردید میتوانید پیش از نمایش خطا توسط دستگاه نسبت به خرید کارتریج های جدید اقدام کنید


 

بررسی سطح جوهر باقی مانده در کارتریج hp برای سیستم عامل Mac OS  :

برای بررسی سطح جوهری باقی مانده در کارتریج جوهر افشان hp در سیستم عامل Mac مراحل زیر را به ترتیب دنبال کنید :

1 - در سیستم عامل Mac  عبارت Print  را جستجو کرد لیست نمایش داده شده گزینه "Print & Fax"  یا "Print & Scan" یا "Printers & Scanners" را با توجه به ورژن OS خود انتخاب نمایید.

2- بر روی اسم پرینتر مورد نظرتان کلیک کرده و سپس گزینه "Open Print Queue"  را انتخاب نمایید.

3- بر روی گزینه "Settings" یا "Printers Setup"  کلیک کرده  و سپس گزینه "Utility" و بعد گزینه "Open Printer Utility" را انتخاب کنید.

4- گزینه "HP Utility" را انتخاب نمایید.

 

 با باز شدن این گزینه بر روی صفحه مانیتور میزان جوهر باقی مانده در کارتریج پرینتر جوهر افشان HP مورد نظر نمایش داده می شود.
 تصویر زیر نمونه ای از نمایش میزان جوهر باقی مانده در کارتریج جوهر افشان hp می باشد:

5- چنانچه سطح جوهر در یک یا چند رنگ پایین تراز سطح استاندارد می باشد اقدام به تعویض و جایگزین کردن کارتریج های مورد نظر نمایید.

بررسی سطح جوهر باقی مانده در کارتریج hp برای سیستم عامل Mac OS

تگ ها

Support@hpcanonstar.com 021-88847087