امکان پرینت عکس به روی کاغذ A4

تاریخ مقاله: 1397/6/20

امکان پرینت عکس به روی کاغذ A4

نکات کارشناسی برای چاپ عکس ها فقط به اندازه ای که نیاز دارید را در این مقاله در اختیارتان قرار می دهیم.

شما یک چاپگر A4 دارید و می خواهید یک تصویر را چاپ کنید تا صفحه A4 کاملا پوشش داده شود . این یک درخواست منطقی است ، اما می تواند بسته به نوع چاپگر و نرم افزار مورد استفاده شما ، پیچیده یا حتی غیر ممکن باشد. در اینجا ، ما باید آنچه را که شما نیاز دارید برای چاپ عکس ها فقط با اندازه مناسب توضیح دهیم.

به استثنای اینکه شما یک چاپگر عکس دارید ، ممکن است با مرزهای کوچک سفید در اطراف لبه تصویر گیر داشته باشید ، حتی اگر پیش نمایش چاپ در نرم افزار نشان دهد که آن را به طور کامل در کاغذ پوشش داده اید.

این به این دلیل است که بسیاری از چاپگرها به سادگی از چاپ " بدون محدودیت " پشتیبانی نمی کنند. بنابر این شما نیاز دارید که کتابچه راهنمای چاپگر خود را بررسی کنید ، یا در تنظیمات چاپ Properties جست و جو کنید تا ببینید آیا می توانید چاپ بدون محدودیت را در پرینترتان فعال کنید یا خیر ؟

هر سازنده چاپگر تمایل دارد که نرم افزار گزینه های چاپ خود را طراحی کند ، بنابراین هر یک از آنها با هم متفاوتند.در تنظیمات چاپگر آشکارا نگاه کنیدو ببینید می توانید گزینه یborderless یا یک حالت چاپ را پیدا کنید. این گزینه حتی ممکن است به عنوان لیستی از اندازه کاغذهای ذکر شده باشد.

برای دسترسی به خواص چاپگر ، از کادر جست و جوی منو start برای یافتن چاپگرها استفاده کنید ، یا کنترل پنل را باز کنید و به سخت افزار و صدا بروید ، سپس چاپگرها را پیدا کنید. راست کلیک بر روی چاپگر مناسب اگر بیش از یک پرینتر در لیست وجود دارد . سپس از میان گزینه ها تنظیمات پرینترتان را انتخاب کنید. اگر این امور ساده در ویندوز هیچ گزینه ای به نمایش نمی آورد  ، احتمالا به این دلیل است که شما درایورهای چاپگر را نصب نکرده اید و ویندوز از پیش فرض خود استفاده می کند.

در این صورت ، شما باید به وب سایت سازنده بروید و درایور صحیح را برای نسخه ویندوز خود دانلود کنید.

همچنین نکات عیب یابی را برای زمانی که چاپگر شما چاپ نمیکند ، بررسی کنید.

چگونه یک تصویر را در ویندوز چاپ کنیم؟

برنامه های بسیاری وجود دارد که می تواند تصاویر را چاپ کند ، از جمله ورد و پاورپوینت ، مایکروسافت رنگ و فتوشاپ. اما شما می توانید از ویندوز اکسپلورر ( فایل اکسپلورر در نسخه های بعدی ویندوز ) چاپ کنید.

به سادگی می توانید تصویری که می خواهید چاپ کنید پیدا کنید ، روی آن راست کلیک کرده و print را انتخاب کنید. توجه داشته باشید که اگر می خواهید یک کولاژ یا بیش از یک در هر صفحه از A4 چاپ کنید ، می توانید چندین عکس را برای چاپ یکبار انتخاب کنید.

حالا شما چاپ تصاویر را مشاهده خواهید کرد .در اینجا شما می توانید چاپگر ، اندازه کاغذ و مهمتر از آن اندازه مورد نظر شما را برای نمایش در صفحه نمایش مشاهده کنید.

به طور پیش فرض « عکس صفحه کامل » انتخاب شده است و یک جعبه تیک در پایین وجود داردکه بصورت خودکار عکس را به صورت کاغذ می سازد اگر نسبت ابعاد آن با ( که احتمالا نمی شود ) مطابقت داشته باشد.

همچنین گزینه ی options در پایین سمت راست وجود دارد که به شما اجازه می دهد به خواص چاپگر دسترسی داشته باشید تا تنظیمات دیگر مانند نوع کاغذ ( ممکن است یک عکس را بر روی کاغذ براق چاپ کنید) اما به طور پیش فرض ، کاغذ. هنگامی که آماده هستید روی چاپ کلیک کنید.

اگر ترجیح می دهید می توانید از ورد استفاده کنید ، می توانید تصویر خود را از چندین روش اضافه کنید. همچنین در صفحه تنظیمات می توانید تمام حاشیه ها را تا 10 میلی متر و نادیده گرفتن پیشنهادات از word برای تغییر اندازه حاشیه هنگام بستن پنجره برایتان موجود است.

یک روش برای قرار دادن یک تصویر در word کپی کردن تصویر شماست. سپس سند word را که می خواهید آنرا بچرخانید باز کنید و در منوی edit گزینه past special را انتخاب کنید.در نسخه های بعدی ورد با نوار ابزار past اولین بار در صفحه اصلی است. در اینجا لازم نیست از past special استفاده کنید فقط روی نماد past کلیک کنید.

اگر از نسخه قدیمی استفاده می کنید در منوی past special گزینه «picture» را انتخاب کنید و ok کنید. تصویر ظاهر خواهد شد . بر روی آن کلیک کنید تا برجسته شود و سپس بر روی format در نوار ابزار word کلیک کنید و در منوی کشویی روی «تصویر» یا «شی» کلیک کنید (بسته به مبدا تصویر).

با استفاده از دستگیره های گوشه ای بر روی تصویر خود ، آن را به ابعاد که توسط چشم میخواهید بکشید ، نسبت های خود را حفظ می کند ، و اگر شما می خواهید متن را اضافه کنید ، تصویر را همانطور که می خواهید ، تایپ می کنید.

راه دیگر این است که سند word خود را باز کنید و بر روی insert در نوار ابزار کلیک کنید (یاribbon).

باز هم اگر از نسخه بعدی استفاده می کنید ، فقط بر روی تصویری که می خواهید بروید. روی ok کلیک کنید تصویر در صفحه شما اندازه مناسب ظاهر می شود و پس از آن می توانید آن را برای قالب ورد به صورت پیش فرض بفرستید و آن را تغییر دهید تا متناسب با آنچه می خواهید ، باشد.

هر دو روش این کار را به خوبی انجام می دهند ، روش copy and past راحت تر است. زمانی که شما در حال کار بر روی یک تصویر هستیدو در ویرایشگر تصویر خود وجود دارد. در مقابل شما و روش insert برای عکس های آماده به چاپ بهتر است در حال حاظر در یک پوشه ذخیره شده است.

 

تگ ها

Support@hpcanonstar.com 021-88847087