آموزش نصب پرینتر بدون CD درایور با  USB در ویندوز

تاریخ مقاله: 1396/9/16

آموزش نصب پرینتر بدون CD درایور با USB در ویندوز

این آموزش به شما نحوه تنظیم یک پرینتر بدون داشتن دیسک نصب نرم افزار آن را نشان می دهد. معمولا نصب پرینتر با کابل USB همراه با پرینتر خود انجام می دهید، اگر پرینتر شما قدیمی تر باشد، باید نرم افزار را مستقیما از وب سایت سازندۀ دستگاه دانلود کنید.

نصب پرینتر با کابل USB

1. مطمئن شوید که پرینتر به کامپیوتر شما نزدیک است. اکثر کابل های USB که به شما اجازۀ اتصال پرینتر به کامپیوتر برای برقراری ارتباط مستقیم میان پرینتر و کامپیوتر را می دهند نسبتا کوتاه هستند. برای اتصال این کابل، پرینتر و کامپیوتر شما باید به یکدیگر نزدیک باشند.
picture
2. کابل USB پرینتر را به کامپیوتر خود وصل کنید. باید کابل را به یکی از پورت های USB در کنار کامپیوتر (لپ تاپ) شما و یا در پشت یا جلو جعبه CPU (دسکتاپ) وصل کنید.
• همچنین ممکن است نیاز به اتصال کابل غیر USB به پرینترخود را داشته باشید.
• اگر پرینتر شما کابل USB نداشته باشد، ممکن است مجبور شوید پیش از ادامۀ مراحل آن را برای پرینتر خود خریداری کنید. شمارۀ مدل پرینتر را به همراه “کابل USB” جستجو کنید. اگر کابل USB موجود برای پرینتر شما وجود نداشته باشد، باید نرم افزار را به صورت دستی نصب کنید.

3. پرینتر را روشن کنید. دکمه روشن شدن پرینتر را فشار دهید. پس از انجام این کار چند دقیقه صبر کنید.
• در بسیاری از موارد، به سادگی با روشن کردن پرینتر و بعد از اتصال به کامپیوتر، عملیات نصب پرینتر شروع خواهد شد. اگر چنین است، دستورالعمل های روی صفحه را دنبال کنید تا پرینتر شما نصب شود.
• اگر نصب پرینتر به کامپیوتر روند نصب را آغاز نکرد، این روش را ادامه دهید.

4. منو استارت را باز کنید. بر روی آرم ویندوز در گوشه پایین سمت چپ صفحه کلیک کنید. منوی Start باز خواهد شد.
5. printers & scanners را در Start تایپ کنید. انجام این کار بخش پرینترها و اسکنرها را در کامپیوتر شما جستجو می کند.
6. روی printers & scanners کلیک کنید. شما این نوشته را در بالای پنجره Start خواهید دید.
7. بر روی Add a printer or scanner کلیک کنید. این نوشته در بالای پنجره printers & scanners قرار دارد.
8. روی نام پرینتر کلیک کنید. نام آن باید در پنجره Add a printer or scanner باشد. انجام این کار پنجره نصب پرینتر را نشان می دهد.
• اگر نام پرینتر شما ظاهر نمی شود، بر روی The printer that I want isn’t listed کلیک کنید ، سپس گزینه جستجو را انتخاب کرده و دستورالعمل های روی صفحه را دنبال کنید. پیش از ادامه، می توانید نرم افزار پرینتر را دانلود کنید.
9. مراحل نصب روی صفحه را دنبال کنید. هر پرینتر یک پروسه نصب مجزا دارد. هنگامی که فرآیند نصب کامل شد، پرینتر شما باید کار کند.

 

تگ ها

Support@hpcanonstar.com 021-88847087